Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Medi Natural. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Medi Natural. Mostrar tots els missatges

25 de gener, 2016

PROJECTE DORA

Els nens i nenes d'Educació Infantil de Borredà participem en un projecte científic promogut per la Universitat Autònoma. En aquest projecte aprendrem a investigar amb la Dora, una regadora que ens iniciara al mètode científic.
Si en voleu saber més, cliqueu la imatge!

16 de novembre, 2014

ELS CINC SENTITS

Els petits de Vilada hem estudiat els sentits. Ens ho hem passat molt bé experimentant!




22 de gener, 2014

19 de desembre, 2013

TALLER D'EXPERIMENTACIÓ DEL BOSC


Hem visitat espais naturals de Borredà i hem observat els animals, els arbres de fulla caduca i perenne, hem anat als planells de Cal Gall, de Cal Serra i de la Llosada.
En els planells de Cal Serra vam veure més varietat d'arbres i d'éssers vius.
Amb la informació recollida vam fer 2 gràfics de barres.

12 de novembre, 2013

EL CICLE DE L'AIGUA





Els de la classe dels petits hem trobat aquest vídeo que ens ha servit 
per aprendre el cicle de l'aigua.

18 de gener, 2013

Fitxes d'Animals

Durant el 2n trimestre, els nens i les nenes de la ZER van treballar el tema dels ANIMALS. Una de les activitats que varen realitzar va ser la visita al ZOO de Barcelona, el dia 21 de novembre de 2012.
Els alumnes de CM i CS varen observar molt atentament tots els animals i d'alguns d'ells realitzaren unes fitxes tècniques i una petita descripció.
Aquí us deixem la seva feina.
Fitxes Tècniques d'Animals by ZER Berguedà-Centre

10 de novembre, 2011

PER FI HA PLOGUT

Finalment ha plogut, i al CI de La Valldan han sortit els cargols i hem pogut omplir un cistelló de bolets.

15 d’octubre, 2010

Descoberta de la natura

Els alumnes de cicle inicial de la Valldan hem sortit al parc per observar els canvis de la natura a la tardor. Hem trobat castanyers i hem pogut veure com les fulles canvien de color, ara són verdes, grogues o marrons. També n'hem trobat moltes a terra perquè ara en aquesta època és quan cauen.
Ens hem assegut als bancs i hem començat a dibuixar els arbres tal i com els veiem.
En acabar hem agafat fulles del terra per fer un treball a la classe.
Hem escollit una fulla que hem posat sota un full i hem pintat per sobre, d'aquesta manera ens ha quedat marcat el relleu. En segon lloc hem observat i dibuixat. finalment l'hem enganxat al costat.

30 de novembre, 2009

Dia de la ciència a Borredà

El passat divendres 20 de novembre vam celebrar el dia de la ciència a l'escola de Borredà, mostrant els experiments que vam estar preparant durant la setmana de la ciència.

Dia de la ciència from ZER Berguedà Centre on Vimeo.

22 d’octubre, 2009

Tornem a analitzar les aigües de la Riera de Margançol

La classe dels Grans de Borredà tenim l’encàrrec de realitzar el control de la Riera de Margançol cada primavera i cada tardor. Des de l’any 2001 que fem aquesta feina i ja n’hem fet un munt de controls. Els controls els fem dos cops a l’any: a la primavera (del 15 d’abril al 15 de maig) i a la tardor (15 de setembre a 15 d’octubre).

Aquesta tardor hem vist que la riera portava una mica menys d’aigua que altres temporades ja que no havia plogut gaire. Segur que si hi anéssim ara n’hi trobaríem més, però el control ja l’hem fet dintre les dates previstes.


DADES A DESTACAR

El PH de l’aigua és de 7,5; porta el màxim de carbonat calci possible i no hi ha restes de nitrats ni nitrits a la zona de control.

Quan hem calculat el cabal de la riera ens ha sortit 0,036366 m³/s. Això vol dir uns 36 dm³ , que és l’equivalent a 36 litres per segon.

O sigui, com tres galledes d’aigua de 12 l. cada segon.

D’animals hi hem trobat sabaters, plecòpters, efemeròpters, frigànies, cucs de sang verds, larves d’espiadimonis i de mosquits. També hem trobat peixets que no sabem classificar.

De plantes hem trobat molses, algues i volantí a dintre l’aigua i jonc boval a la riba.

Aquest any l’aigua és més verda que altres vegades.

L’estat de salut de la riera creiem que és bona.

23 de gener, 2009

A Vilada fem un parell de visites molt interessants.

El passat dimarts dia 20 de gener de 2009, els alumnes de 2n a 6è de primària de l'escola de Vilada vam anar a fer una sortida realment interessant. Durant el primer trimestre, a medi natural vam estar treballant el tema del reciclatge domèstic.
Com a finalització del treball vam demanar a una empresa berguedana amb una gran experiència en el tema si ens volia ensenyar les instal·lacions. Vam anar a fer una visita a la Deixalleria Municipal de Berga i, posteriorment, a la Planta de Valorització de Residus de Containers del Berguedà.
Allà vam poder veure i seguir amb detall tot el procediment que segueixen els residus des que són a dins de cada contenidor fins que se separen i es preparen per portar-los a empreses especialitzades per fer nous materials.
Us deixem un resum de fotografies de les dues visites

I també un vídeo molt interessant del que vam poder veure i del que ens van explicar.
Per cert, moltes gràcies als pares i mares de l'escola que van portar-nos en cotxe i que sense ells no hauríem pogut anar-hi.

15 d’octubre, 2008

A Borredà seguim estudiant el riu

Avui els alumnes de cicle superior de l'escola de Borredà hem anat a la Riera de Margançol per seguir amb el treball que vam iniciar fa uns cursos per estudiar el riu. La veritat és que l'espectacle que hem pogut veure després de les fortes pluges que van caure a la capçalera, a Sant Jaume de Frontanyà, han fet canviar, i molt, el paisatge al que estàvem acostumats quan anàvem a estudiar-la.










06 d’octubre, 2008

Al planeta Mart hi neva

Hem estat molts anys intentant esbrinar si al planeta Mart hi ha aigua o no. Perquè això obria el camí a la possibilitat que també hi hagués vida, o n'hi hagués hagut. I ara en poc temps es descobreix que hi ha aigua i també que hi neva. Jo ho trobo fantàstic. I tu?
Si vols ampliar la notícia clica l'enllaç.

http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=548466&idseccio_PK=1021&h=

Opines que hi pot haver vida en altres llocs de l'univers?

26 de novembre, 2007

El projecte de la girafa

Ahir us deixava el projecte enregistrat en format podcast. Ara us deixem el projecte en format .pdf per si el voleu llegir. El projecte ha estat realitzat pels alumnes de CS de l'escola de Vilada durant aquest primer trimestre del curs. Per descarregar-lo només heu de clicar a l'enllaç següent. Descarrega el treball

25 de novembre, 2007

La girafa

És la primera vegada que els alumnes d'una de les nostres escoles presenten un treball per projectes en aquest format. I és que el presenten a partir d'un enregistrament de veu. La meva idea inicial era anar enregistrant treballs en format podcast, però això complicava molt les coses pel tema de les subscripcions i tot això.... De moment, l'hem gravat en format mp3 i es pot escoltar directament des de la pàgina web d'imeem.com. Si el vols sentir engega el play que tens a sota.