Avui els alumnes de Cicle Superior de la ZER han participat, juntament amb els alumnes d'escoles de tota la comarca, a la trobada esportiva del Pla Català. Tot i la pluja hem gaudit d'un matí de hoquei, colpball, zumba i matar-conills. Ens ho hem passat molt bé fent esport tots junts!
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CS. Mostrar tots els missatges
25 d’octubre, 2016
29 de setembre, 2016
DISSENYEM LA CLASSE DELS GRANS
COM VOLEM QUE SIGUI LA NOSTRA CLASSE?
En començar el curs i entrar a la classe ens vam trobar totes les taules retirades, arrambades a la paret; al mig, les cadires fent rotllana. Per parlar i escoltar anava bé però per treballar...no ens acabava d'agradar gaire.
Llavors l'Assumpta ens va proposar que fóssim nosaltres mateixos els que dissenyéssim la classe.
Per fer-ho primer vam prendre mides de la classe comptant les rajoles. Cada rajola feia 30 cm i vam multiplicar el nombre de rajoles per 30cm, ens va sortir 660 cm d'amplada i 645 cm de llargada que són 6,60m d'amplada i 6,45 m de llargada, el que vol dir que la nostra classe quasi és quadrada.
Llavors vam decidir com ho representaríem. El curs passat havíem treballat l'escala dels mapes i plànols però no ens en recordàvem gaire. Així és que ho vam tornar a repassar entre tots. Vam anar provant quina escala volíem fer servir: 1m: 1cm era massa petit, 1m :2cm, també,...al final vam decidir 1m: 4cm i ho vam calcular multiplicant els m per 4 i el que ens sortia eren els cm que havien de fer les parets de la classe. Després ho vam dibuixar amb el regle procurant que ens sortissin els angles rectes.
Per fer els mobles de la classe en vam prendre la mida de les taules, que en tenim 14, de la taula de la mestra i de les tres taules grans que tenim per ordinadors i els llibres que fem servir. També vam prendre la mida dels armaris. Com en el cas de la classe vam calcular la mida multiplicant per 4. Les taules petites fan 50 cm per 60 cm (o 0,50m per 0,60m), la de la mestra 0,70 m per 1,20 m i les més grans 0,75m per 1,40m. Així és que ho vam calcular a escala i ho vam dibuixar en paper de color: les taules en verd i els armaris en salmó. Un cop calculat i dibuixat ho vam retallar.
Ara ja teníem totes les peces del trencaclosques i havíem de fer una proposta que vam presentar a la classe.
Cada nen va fer el seu disseny i el divendres, a l'assemblea, el vam presentar a tothom.
Abans, però, havíem decidit quins criteris volíem tenir en compte:
- estar agrupats
- tenir els mobles arraconats
- tenir espai de circulació lliure per permetre els desplaçaments amb facilitat
- que tot fos còmode i accessible
Al final, després de parlar-ne entre tots, vam acordar fer servir coses de diferents projectes i vam redistribuir la classe. L'Iu, que no havia pogut fer el seu disseny, va acabar dissenyant el que ara tenim.
El treball va ser molt xulo i ens va agradar molt.
Ara la classe està dissenyada com es veu en aquests plànol, encara que no hi hem posat el armaris al dibuix...
A la segona setmana l'Assumpta ens va demanar que calculéssim els espais: quina superfície tenia la classe, quin espai estava ocupat per mobles (taules i armaris) i quin espai quedava lliure.
Com que el curs passat ho havíem treballat amb la Marina, pel projecte pati, ens va ser molt fàcil: les figures eren rectangulars i en sabíem les mides reals, així és que vam calcular multiplicant l'amplada per la llargada i el que ens sortia eren m2 o cm2. També vam calcular l'espai que quedava lliure, que posat d'aquesta manera és molt gran.
Per calcular l'espai ocupat vam sumar totes les superfícies de les taules i els armaris, per saber l'espai lliure vam calcular la superfície de l'aula (que fa 42,570 m2) i li vam restar l'espai ocupat. Ara tenim espai per a fer l'assemblea sense moure res més que les cadires.
Aquí teniu alguns dels càlculs que hem fet i com ho hem explicat perquè volem recordar com es fa.
Ah! la principal dificultat és que hem hagut de treballar amb decimals: sumar, restar i multiplicar decimals. Els de 6è ja ho havíem fet el curs passat i els de 4t han fet servir la calculadora o els hem ajudat. Però ho fan molt bé!
Classe dels grans
Escola de Borredà
14 d’abril, 2015
18 de desembre, 2014
PRESENTACIONS BORREDÀ
Els i les alumnes de la classe dels grans de Borredà us volen mostrar les presentacions que han estat fent durant aquest trimestre. Ha estat un treball en el que han après tant sobre el tema escollit com sobre el programa Microsoft Power Point. Per veure'ls cliqueu a l'enllaç següent:
16 de maig, 2014
18 de febrer, 2014
LES VEUS HUMANES
Aprofitant que a Medi estem aprenent els Aparells del cos humà, a música hem investigat sobre l'aparell fonador i la producció de la veu. Pels nois i noies de Vilada, aquest enllaç pot ser-vos molt útil per repassar les característiques i la classificació de les veus humanes.
22 de gener, 2014
21 de gener, 2014
09 de desembre, 2013
05 de desembre, 2013
03 de desembre, 2013
25 de novembre, 2013
REPORTATGES
Aquí podeu veure uns reportatges que hem fet a l'hora d'informàtica. Esperem que us agradin!
12 de novembre, 2013
LA MOSQUETA REGGAE
A Vilada hem après aquesta versió reggae de "La mosqueta". Hem rigut bastant intentant tocar i ballar alhora.... Aquí teniu un video del primer dia que la vam fer. Ara ens surt moooolt millor! :P
Si voleu saber més coses sobre aquest estil musical, podeu mirar aquestes pàgines web:
http://grups.blanquerna.url.edu/m37/popular/reggae.htm
http://historiariabobmarley.blogspot.com.es/
Si voleu saber més coses sobre aquest estil musical, podeu mirar aquestes pàgines web:
http://grups.blanquerna.url.edu/m37/popular/reggae.htm
http://historiariabobmarley.blogspot.com.es/
17 d’octubre, 2013
ENS VÉNEN A VISITAR
Dimarts 15 d'octubre van venir a visitar-nos els nens i nenes de l'escola Sagrat Cor de Terrassa. Van venir perquè volien conèixer com era una escola petita. Entre tots i totes vam explicar-los com funciona la nostra escola i les activitats que hi fem. Després ens van fer algunes preguntes i els vam obsequiar amb uns productes de la Cooperativa de l'any passat.
Van venir dos grups de 40 nens i nenes, només de tercer! En un primer moment estàvem una mica nerviosos, però de seguida se'ns va passar i vam estar contents de rebre aquesta visita.
21 de desembre, 2011
COLOR ESPERANZA
Los niños y las niñas de 5º y 6º estamos trabajando en la clase de castellano esta canción. Os dejamos el enlace del vídeo para que la escucheis.
COLOR ESPERANZA
Sé que hay en tus ojos con solo mirar,
que estás cansado de andar y de andar,
y caminar girando siempre en un lugar.
Sé que las ventanas se pueden abrir,
cambiar el aire depende de ti,
te ayudará vale la pena una vez más.
Saber que se puede querer que se pueda,
quitarse los miedos sacarlos afuera,
pintarse la cara color esperanza,
tentar al futuro con el corazón.
Es mejor perderse que nunca embarcar,
mejor tentarse a dejar de intentar,
aunque ya ves que no es tan fácil empezar.
Sé que lo imposible se puede lograr,
que la tristeza algún día se irá,
y así será la vida cambia y cambiará.
Sentirás que el alma vuela,
por cantar una vez más.
Vale más poder brillar,
que solo buscar ver el sol.
DIEGO TORRES
FELIZ NAVIDAD
BON NADAL
COLOR ESPERANZA
Sé que hay en tus ojos con solo mirar,
que estás cansado de andar y de andar,
y caminar girando siempre en un lugar.
Sé que las ventanas se pueden abrir,
cambiar el aire depende de ti,
te ayudará vale la pena una vez más.
Saber que se puede querer que se pueda,
quitarse los miedos sacarlos afuera,
pintarse la cara color esperanza,
tentar al futuro con el corazón.
Es mejor perderse que nunca embarcar,
mejor tentarse a dejar de intentar,
aunque ya ves que no es tan fácil empezar.
Sé que lo imposible se puede lograr,
que la tristeza algún día se irá,
y así será la vida cambia y cambiará.
Sentirás que el alma vuela,
por cantar una vez más.
Vale más poder brillar,
que solo buscar ver el sol.
DIEGO TORRES
FELIZ NAVIDAD
BON NADAL
02 d’abril, 2011
La nostra cooperativa a l'Info K
Aquest divendres han emès a l'Info K el reportatge que van gravar sobre la cooperativa COESBO de l'escola de Borredà. Hem trigat en veure'l més dies dels que pensàvem, però ara també el podeu mirar aquí:
http://www.tv3.cat/3alacarta/videos/3453370
o aquí:
http://www.tv3.cat/pprogrames/infok/infkSeccio.jsp?seccio=notis&idint=8422
Aviat tindreu més informació de les cooperatives de les escoles de Vilada i Borredà
23 de març, 2011
Trobada de Minibàsquet
El diumenge, dia 21 de febrer, es va celebrar la XIX trobada de minibàsquet aleví al pavelló d'esports de Berga. De la Valldan van participar 2 equips. La jornada va ser molt profitosa perquè els nens i les nenes es van divertir molt, van relacionar-se amb companys d'altres escoles i també van poder practicar un dels esports que es treballen a la classe d'educació física.
18 de novembre, 2010
Hem fet uns anuncis
Els alumnes de la classe dels grans de Borredà, hem estudiat i analitzat uns quants anuncis de televisió que hem vist per youtube. Després hem fet uns guions d'anuncis inventats per nosaltres, i els hem gravat i editat.
24 d’octubre, 2010
Poemes de Joan Maragall
El passat 10 d'octubre, el 10 del 10 del 10, es commemoraven 150 anys del naixement del poeta Joan Maragall. El 20 de desembre de l'any que ve, el 2011, farà 100 anys de la seva mort. Per això, durant aquests mesos, es fan diversos actes acadèmics, literaris i... escolars.
A la classe dels grans de l'escola de Borredà hem triat uns quants poemes d'en Joan Maragall i els hem enregistrat per a escoltar-nos a nosaltres mateixos com els recitem. En el següent vídeo ens podeu escoltar com ho fem.
Properament els trobareu també en aquesta pàgina web dedicada a la commemoració de l'any Maragall per part de les escoles.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)















