Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Borredà. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Borredà. Mostrar tots els missatges

18 d’abril, 2017

Reduir residus

Punt i final del treball de les tres R. Ara hem fet un curt per animar a reduir els residus.
Recordeu: Reciclar - Reutilitzar i Reduir







07 de febrer, 2017

Si reciclem molt millor viurem

QUE HEM FET?:

Hem volgut fer un vídeo perquè la gent no llenci els embolcalls del menjar a terra  i que reciclin. 
Si reciclem molt millor viurem.

Xavi, Judit, Aina i Adelin

30 de gener, 2017

PROJECTE MUNTAYES

LA NEU ENS PARLA


XERRADA D'EN GUILLEM REYES a l'escola de Borredà


18 de gener del 2017

Ahir va venir en Guille a fer una conferència sobre la neu. A mi el que em va agradar més de la conferència va ser com es forma la neu. Ell ens va explicar que la neu es forma a partir d’un puntet de pols i després s’hi anaven enganxant gotes d’aigua i així es forma la neu. Em va agradar molt perquè jo no ho sabia.
Xevi

Avui dia 18 de gener del 2017 ha vingut el Guillem Reyes que és expert en temes de la neu i de la muntanya. Ha vingut a parlar-nos sobre el tema de la neu, com és, com es comporta, de què està formada, quina forma té i moltes coses més.
Però a mi el que més m’ha interessat ha sigut la formació d’un floc de neu. Ens ha ensenyat un vídeo de com es formava i m’ha interessat molt. Però el que vull saber és quin procés fa per formar-se.
Ahir vam veure un vídeo que parlava del mateix que ens va explicar el Guille, com es formaven els flocs de neu. Els flocs de neu necessiten que hi hagi petites partícules en suspensió en l’aire. Els flocs s’hi enganxen i d’aquesta manera es formen els flocs de neu.

Daniyar

Avui ha vingut en Guille i ens ha explicat coses sobre la neu.
A mi el que més m’ha interessat ha sigut el tema sobre les allaus. A mi m’ha interessat molt perquè així si vaig a fer una excursió sol sabré què hauré de fer en aquella situació. També ens ha explicat coses sobre la neu: com es forma i moltes coses més de la neu. També em va agradar la formació dels flocs de neu.
Xavi P

El dia 18 de gener en Guillem Reyes ens va venir a fer una xerrada sobre la neu.
El que em va agradar més va ser com es deien els diferents tipus de neu i de quina forma eren: les rodonetes, els gobelets i la neu pols.
També em va agradar com es formava la neu i quines formes feia: platets, floquets, hexàgons, cilíndrics,...
Em van agradar molt les activitats que ens va proposar: fer un tall a la neu i jugar a fer boles.
Cristina

Ahir va venir el Guillem i ens va explicar unes quantes coses sobre la neu. Però abans que vingués tots els alumnes vam mirar 2 vídeos de com es reproduïen els floquets de neu en càmara lenta.
Jana

El que m’ha agradat més de tot va ser com es transformava la neu i també les formes dels floquets de neu i les tres molècules que feia l’aigua.
Damià

El dia 18 de gener va venir en Guille Reyes i ens va explicar coses sobre la neu.
A mi em va agradar molt el tema de les allaus.
Llorenç


Ahir va venir el Guille i ens va explicar que la neu es forma amb els flocs.
Joan P

A mi m’ha agradat i interessat el tema de les allaus i també les diferents capes de neu. Quan va venir en Guille ens va començar a explicar d’una altra cosa però després va explicar això de les allaus. Vaig aprendre moltes coses sobre els allaus. I si de gran vull ser professional d’esquí ja tindré en compte les allaus.
Iu




Avui ha vingut en Guille i ens ha explicat coses de la neu.
Primer ens va explicar com estaven formades les partícules de l’aigua i com es formava la neu i el glaç. Ens va ensenyar un vídeo de com es formaven els flocs de neu i les parts de la neu.
Ramon
  
Ahir va venir un senyor que es deia Guillem. Ens va començar a explicar diferents coses de neu.
El que més m’ha agradat és com es fa un floc de neu, perquè era molt xulo. M’ha agradat també quan ens ha explicat que hi ha 3 tipus de flocs.
Stefania



05 de desembre, 2016

PROJECTE RIUS



RECOLLIM I ANALITZEM L'AIGUA DE LA RIERA DE MARGANÇOL


A la classe dels grans estudiem les aigües de la riera de Margançol des de l'any 2000. Ho fem dos cops a l'any: un a la tardor, en començar el curs i l'altre a la primavera, abans d'acabar. Això vol dir que des de llavors fins ara hem fet 17anys x 2 vegades= 34 anàlisis de les seves aigües.

Hem de dir que sempre les trobem netes, alguna vegada amb una mica massa de nitrats i d'altres vegades hem vist que quasi no hi havia aigua i no podíem fer-ne l'estudi. Però els macroinvertebrats que hi viuen ens expliquen que l'aigua és neta.

Aquest any hi hem anat dues vegades: una al setembre i una altra a l'octubre. La primera vegada vam fer quasi tota la feina, referent a l'estat del riu i dels entorns a més d'analitzar els paràmetres químics (l'amplada, la fondària, el cabal, com és la riba, els materials que hi ha dintre el riu, el fons del riu, la transparència de les seves aigües, el ph, si ni ha nitrats, quant oxigen dissolt hi ha,...), vam recollir animals i vam veure'n les seves característiques.  Segons quins animals trobem ja sabem que l'aigua és molt neta i de gran qualitat. 
A la segona vegada vam estudiar-ne la vegetació.

Darrerament, però, a la tardor no trobem animals que ens indiquin un bon estat de salut del riu...i això ens preocupa. 
Sabem que a l'estiu el cabal és el mínim i ens fa patir que la riera vagi perdent qualitat i, al final, deixi de ser un espai tan fantàstic com ha estat fins ara.

Aquí us deixem el resultat de les nostres observacions, per si hi voleu donar una ullada. 
Aquests resultats els informem a la web del Projecte Rius, que van fent el seguiment de tots els grups que treballen a Catalunya i que analitzen la qualitat de les aigües dels rius i rieres. També en farem un informe i l'enviarem a l'ajuntament perquè en tingui constància dels nostres resultats.

A la primavera hi tornem!














La fitxa de camp de l'observació:





LA CLASSE DELS GRANS

21 de novembre, 2016

DIA DE LA CIÈNCIA

FEM CARTELLS AL TALLER D'ESCRIPTURA

A la classe dels petits de l'escola de Borredà hem fet cartells pel dia de la ciència.
Us els deixem aquí.




 

11 de novembre, 2016

CASTANYADA

A la ZER Berguedà Centre una de les festes que més ens agrada celebrar és la Castanyada!
Aquest any la vam celebrar a Borredà però, abans, vam haver de treballar cadascú a cada escola.

Ens agrada molt cuinar, així que vam  haver d'anar a comprar tots els ingredients necessaris per poder crear els nostres magnífics panellets!

El dijous 27 d'octubre, ens vam trobar tots els nens i nenes de Vilada i de Borredà i ens vam preparar per elaborar panellets de tot tipus: de pinyons, d'ametlla, grosella, melmelada de maduixa, codonyat, ou, coco, cacau... ens va costar no llepar-nos els dits durant el procés!!

La Gemma, la mare del Xevi, ens va ajudar a coure tots els panellets i que quedessin boníssims!

Després vam sortir al pati, on ja es podia sentir l'olor a castanyes que el Miki, el pare de la Iune, ens va ajudar a coure i, quan vam entrar, vam començar a assajar la cantada de Nadales que farem el 7 de desembre a Berga.
Quan vam acabar, vam pujar a dinar als planells de dalt, i ens vam quedar una estona jugant fins a les quatre. Llavors, vam tornar a l'escola, on les famílies ja ens esperaven per celebrar la Castanyada amb nosaltres. Vam treure els panellets i les castanyes. Tothom en va poder menjar! Aquest any no en va quedar ni un!

Va ser un dia molt bonic, el sol ens va acompanyar durant tota la festa i ens ho vam passar d'allò més bé!

Cliqueu per la foto veure unes quantes fotografies
 castanyada 16/17

















10 de novembre, 2016

ESCOLA VERDA- BORREDÀ


EL GRUP DEL COMITÈ AMBIENTAL VA EXPLICAR EN QUINS PROJECTES ESTEM TREBALLANT.
AQUÍ US DEIXEM DUES D'AQUESTES EXPLICACIONS:

QUÈ ÉS I COM FUNCIONA L'ESMORZÒMETRE



EL JARDÍ


18 d’octubre, 2016

ESCOLA VERDA



HORT

EL CURS PASSAT L’ESCOLA DE BORREDÀ VA DECIDIR FER UN HORT A LA ZONA DEL CAMÍ DE LA COMA.HI VAM TREBALLAR DES DEL GENER I ELS NENS EL CASAL VAN COLLIR EL QUE HI HAVÍEM PLANTAT  I HO VAM FER SERVIR PER FER PASTISSOS.

AQUEST CURS TORNEM A TREBALLAR EL PROJECTE DE L’HORT DES DE L’OCTUBRE. LA MESTRA RESPONSABLE ES LA LLUÏSA.

HI HA 3 GRUPS DE 6 PERSONES CADA GRUP QUE FAN EL TREBALL D’ESCOLA VERDA . UN  DELS GRUPS FA HORT I S’ENCARREGA DE PLANTAR LES LLAVORS, PREPARAR TOT L’ HORT BÉ PER QUE ESTIGUI SENSE MALES HERBES, PASSAR EL MOTOCULTOR I MOLTES COSES MÉS.

TOTS ELS GRUPS FAREM ALGUNA COSA A L’HORT.  

                                            

 AQUÍ PODEU VEURE COM TOTS ESTEM TREBALLANT A L’HORT   


              


 


I AQUÍ LA SUPERFÍCIE DE L’HORT


 




TEXT FET PER :XEVI  BARRIGA I JOAN PUIGCERCÓS