Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Fotografies. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Fotografies. Mostrar tots els missatges

24 de març, 2014

STOP-MOTION

A Vilada fa uns dies que estem portant a terme el projecte de fer una animació amb la tècnica stop-motion. Cada grup ha fet el seu guió, el decorat, l'story-board.. i ara hem començat a gravar! De moment us deixem unes imatges on se'ns veu treballant. Esperem poder-vos ensenyar videos aviat!

18 de març, 2014

COM S'ESCRIVIA A L'EDAT MITJANA?

A Vilada hem vist aquest Vídeo on s'explica què és l'Scriptorium i els passos que calia seguir per copiar un llibre. Després de veure'l, hem fet una pràctica. Mireu què bé que ens ha quedat!

29 de novembre, 2013

JORNADES D'ESCOLA VERDA A BORREDÀ

Aquesta setmana hem fet les segones Jornades d'Escola Verda. Hem buidat l'esmorzòmetre i hem analitzat quin tipus de deixalles hem generat durant aquest mes. Hem calculat el pes la fracció que corresponia a envasos, a paper d'alumini, cartró...

17 d’octubre, 2013

ENS VÉNEN A VISITAR

Dimarts 15 d'octubre van venir a visitar-nos els nens i nenes de l'escola Sagrat Cor de Terrassa. Van venir perquè volien conèixer com era una escola petita. Entre tots i totes vam explicar-los com funciona la nostra escola i les activitats que hi fem. Després ens van fer algunes preguntes i els vam obsequiar amb uns productes de la Cooperativa de l'any passat.
Van venir dos grups de 40 nens i nenes, només de tercer! En un primer moment estàvem una mica nerviosos, però de seguida se'ns va passar i vam estar contents de rebre aquesta visita.


17 de setembre, 2013

INICI CURS 13-14

Des de la ZER volem donar la benvinguda al curs 2013-14. Esperem que sigui un curs en el que aprenguem moltes coses, tot compartint amb les mestres, les famílies i la gent dels nostres pobles. En aquestes fotos podreu veure com hem crescut durant l'estiu!

Alumnes i mestres de Borredà

Alumnes i mestres de Vilada


14 de juny, 2011

Cooperativa Retrats Pikamill






























L'escola Serra de Picamill hem participat en el projecte d'escola emprenedora. Us mostrem el procés d'elaboració dels nostres productes així com la parada que vam fer el dia 4 de juny al mercat setmanal del dissabte a Berga.

21 de març, 2011

HA ARRIBAT LA VELLA QUARESMA !

Els nens i nenes d Educació Infantil de la Valldan hem fet una Vella Quaresma nova. És mot maca i cada divendres l´anem a veure i mirem què ha posat al seu cistell; de moment ha comprat una carxofa, i ens ha portat caramels i pega-dolça. Li cantem cançons i ens ho passem molt bé !

22 de desembre, 2010

ANIMALS DEL PESSEBRE

Els nens i nenes de l'escola de Borredà aquest nadal hem fet un pessebre amb material reutilitzat que hem anat recollint entre tots.
Els més petits hem construït els animals del pessebre.

El primer que vam fer va ser recollit material, després pensar quin animal volia fer cadascú i que ens faria falta i finalment vam construir els animals.

Posant-hi molta imaginació hem aconseguit uns animals molt bonics i divertits.


09 de novembre, 2010

CASTANYADA A VILADA

El dia 29 d' octubre vem celebrar la castanyada a l' escola de Vilada.
Els de sisè van fer de castanyeres i ens ho vem passar molt bé.

29 de juny, 2010

Acrosport a Vilada

Aquest últim trimestre els nens i nenes de la classe dels grans de Vilada hem estat treballant l'expressió corporal a través de l'Acrosport. Aquest és el resultat (Tina):

Donem color al pati de l'escola de Vilada

L'escola de Vilada hem decidit pintar una paret del nostre pati. Cada nen i nena va fer un dibuix del què li agradaria pintar i el resultat ha estat aquest:


02 de juny, 2010

Fotos de la trobada de ZER a La Valldan

Us deixem un bon reguitzell de fotografies de la trobada de ZER que vam fer el passat dijous dia 27 de maig. N'hi ha moltes, o sigui que, si les voleu veure totes, unes 200 aproximadament, millor que us ho agafeu amb calma. Segur que en alguna fotografia hi sortiràs, oi? Amb tantes...
Res, a gaudir de les fotografies.

14 de maig, 2010

Què divertit és treballar les plantes!

Les fruites, els bolets i les hortalisses de la Valldan (EI) aquest tercer trimestre hem estudiat les plantes i hem fet diverses activitats:
- Hem observat les plantes i flors que hi ha a prop de l'escola.
- Hem mirat les flors dels arbres fruiters i els hem dibuixat.
- Hem mirat fotografies de flors i plantes diferents.
- Hem cuidat una planta a la classe.
- Hem tingut cura de l'hort treient les males herbes.
- Hem plantat amb llavors a la classe i a l'hort: mongetes, llenties, cigrons i blat de moro.

Ara esperem que les plantes creixin aviat.
Què bé ens ho hem passat !

07 de maig, 2010

Treballem el Joan Miró a Vilada

Els nens i nenes de la classe dels petits de l'escola de Vilada, hem estat treballant el Joan Miró. Cada setmana hem rebut una carta del pintor, explicant-nos alguna de les tècniques que feia servir i animant-nos a provar-la.

El primer dia, ens va enviar molts llibres i imatges i vam poder muntar una exposició a la classe, vem estar molta estona mirant-nos-la i observant molt bé cada una de les seves obres d'art. Així, vam poder descobrir els colors preferits del Joan Miró.



Primer vem treballar les obres del Joan Miró, fixant-nos amb la lluna i les estrelles i després amb les línies i els punts. Vem observar que a molts dels seus quadres hi ha llunes, estrelles, línies i punts! Nosaltres vem poder fer un quadre fent servir tots aquests elements. Aquí els teniu:




Un altre dia ens va enviar una carta animant-nos a treballar les empremtes. Aquest treball ens va durar dues sessions, la primera vem treballar les empremtes de les mans i dels peus i la segona, les empremtes amb diferents objectes. Vam fer uns murals preciosos, mireu-los!!





També hem provat la tècnica dels regalims, amb això si que ens ho vem passar bé! Que divertit és tirar gots amb pintura i esquitxar amb el pinzell! Mireu, mireu què vem fer:


I finalment hem teballat l'escultura. Després de veure algunes de les escultures del Joan Miró ens vem posar a treballar, mireu, mireu quines escultures més maques que ens han quedat!


I ahir vem rebre l'última carta del Joan Miró, que ens preguntava si ens havia agradat treballar-lo, què havíem après...i es despedia fins la propera.

Ens ho hem passat molt i molt bé i hem après moltes coses que no sabiem del Joan Miró. El què més ens ha agradat de tot plegat ha estat fer els regalims! Ens agradaria repetir-ho algun altra dia!

25 d’abril, 2010

Caminada pels volts de Vilada

Aquest diumenge hem fet una caminada pels voltants de Vilada organitzada per l'AMPA del CEIP Serra de Picamill i l'Associació Esportiva Escolar de la ZER Berguedà Centre (i, sobretot, pel Pepe Cerón -moltes gràcies!-).
No hem tingut molt poder de convocatòria, però hem pogut gaudir d'una fantàstica excursió en un entorn privilegiat i amb un bonic diumenge de primavera.

22 d’abril, 2010

Fem creps

Els nens i nenes de la classe dels mitjans de Borredà hem cuinat creps. Primer vam triar quin plat volíem cuinar i vam buscar la recepta. Vam preparar els ingredients i estris de cuina que necessitaríem i ens vam posar a fer de cuiners i cuineres.
Van quedar boníssimes!

16 d’abril, 2010

Pastís de tonyina

L' escola de Vilada hem començat a fer receptes de cuina. L' àvia del Jordi Solé ens ha vingut a fer un pastís de tonyina. Ens ha anat explicant, amb l' ajuda d' en Jordi , cada pas amb molt detall i hem anat observant els ingredients necessaris per elaborat aquest plat. Els nens i nenes els ha agradat molt veure com es feia aquest patís i després a l' hora del pati ens l' hem menjat. Volem agrair la col.laboració de l' àvia a la nostra escola.