Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Cantata "BRUIXES". Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Cantata "BRUIXES". Mostrar tots els missatges
28 de setembre, 2009
20 de maig, 2009
"BRUIXES" guanya els premis Baldiri i Reixac
Benvolgudes famílies,
Volem compartir amb vosaltres una bona notícia: Ens han concedit un dels Premis Baldiri Reixac, instituïts per la Fundació Lluís Carulla pel treball que vam realitzar el curs 2006/07 a tota la ZER sobre la cantata: BRUIXES.
Aquesta fundació fa molts anys que concedeix premis per a l’estímul de l’escola catalana, en tres modalitats: Escoles, mestres i alumnes. A nosaltres ens n’han concedit un dels alumnes, dotat amb 700 euros en llibres. Aquests premis volen ser un punt de referència per a la immersió de l’escola en el context cultural i lingüístic català i per animar als centres a posar la nostra cultura com a eix vertebrador de tot el treball escolar. Són, doncs, un referent en el món cultural de casa nostra. Així és que ser guardonats amb un d’aquests premis ens omple de satisfacció i ens esperona a continuar treballant en aquesta línia de servei al país.
Aquest va ser el cartell amb el que vam presentar la cantata Bruixes de Jesús Nieto i Ricard Gimeno
Aquesta fundació fa molts anys que concedeix premis per a l’estímul de l’escola catalana, en tres modalitats: Escoles, mestres i alumnes. A nosaltres ens n’han concedit un dels alumnes, dotat amb 700 euros en llibres. Aquests premis volen ser un punt de referència per a la immersió de l’escola en el context cultural i lingüístic català i per animar als centres a posar la nostra cultura com a eix vertebrador de tot el treball escolar. Són, doncs, un referent en el món cultural de casa nostra. Així és que ser guardonats amb un d’aquests premis ens omple de satisfacció i ens esperona a continuar treballant en aquesta línia de servei al país.
Aquest va ser el cartell amb el que vam presentar la cantata Bruixes de Jesús Nieto i Ricard Gimeno

També aprofitem per deixar-vos un vídeo resum per aquells que no vau poder gaudir de l'estrena de l'obra o simplement per aquells més nostàlgics que vulguin recordar els bon moments que vam viure tots plegats.
28 de juny, 2007
Ja l'hem acabat
Després de molts dies de feina ja l'hem acabat. Espero que quan el tingueu a les mans recordeu aquells moments vibrants que vam passar junts a dalt de l'escenari. Mireu-vos i veureu que tot va anar molt bé. Espero que tots -i quan dic tots vull dir tots, pares, alumnes, mestres i públic en general- entengueu la importància i el valor de la música per si mateixa. I sinó, mireu-los!04 de juny, 2007
AUCA de "BRUIXES"
Els nens i nenes de la classe de P5 i 1r del CEIP de La Valldan han elaborat una petita auca sobre la cantata Bruixes. Han resumit la història en unes breus frases i han fet els dibuixos de com ells han entès que és la història que s'amaga al darrera de Bruixes. Esperem que us agradi. Finalment he pogut resoldre un problema una mica complicat amb aquest video. Perdoneu les molèsties.
27 de maig, 2007
Primeres imatges de la cantata "BRUIXES"
Ja era hora! Per fi posem a la vostra disposició les primeres imatges de la cantata. Són les imatges que vam preparar per emetre a la Televisió Comarcal del Berguedà. Tingueu en compte que el so de les imatges és enregistrat, també, amb les càmeres i no amb cap altre dispositiu especial. Esperem que a finals de curs tinguem enllestida l'edició del DVD. Però, de moment, aquí en teniu un primer tast!
21 de maig, 2007
"BRUIXES" torna a sortir a Regió 7
20 de maig, 2007
Sou una meravella!
El divendres va ser un dia en el que vaig passar molts nervis ja que com sabeu van sorgir molts problemes tècnics. Quan vaig anar-me'n a dormir em va envair una estranya sensació d'inseguretat i, fins i tot, de por; ningú sabia què podia passar el dissabte, malgrat que tots desitjàvem que funcionés molt bé!
El dissabte amb la microfonia solucionada les coses començaven a pintar millor.
Quan va ser l'hora de començar l'espectacle tot estava a punt: cada mestre/a on havia de ser, vosaltres col·locats i ben atents a les indicacions, els actors concentrats i els músics amb els instruments afinats esperant el moment per començar a tocar.
Finalitzaven les paraules de l'inici del concert i... JA HI ÉREM! Ja res podia tornar enrera. Havíem arribat al final d'un camí llarg pel qual havíem treballat molt.
Vaig comprovar que tot estigués a punt, vaig respirar profundament i vaig anar cap al faristol des d'on us havia de dirigir. I de sobte quan vaig aixecar la mirada vaig adonar-me que tots els músics estaven a punt de bufar i que totes les vostres mirades es dirigien inequivocament cap a mi. Vaig veure unes cares preses per l'emoció i el desig de fer allò perquè portàvem tant de temps treballant, de demostrar-nos a nosaltres mateixos i al nostre públic que érem capaços de fer-ho de la millor manera.
Va ser en aquell precís instant quan em va envair la certesa que, amb els primers sons dels instruments, començàvem el que seria, sens dubte, uns moments plens d'emocions que recordarem tota la vida.
Sou una meravella!
14 de maig, 2007
"Bruixes" ja es troba a la recta final.
Cada dia falta menys! Ja només uns quants dies i poques hores. Sembla que tot comença a estar a punt per tal que dissabte sigui una gran festa (o almenys aquesta és la intenció). Avui us deixem una mostra breu d'un dels assajos que s'han dut a terme avui. (Perdoneu per la baixa qualitat del so, però és el que passa a vegades en els enregistraments en directe).
10 de maig, 2007
04 de març, 2007
Per Bruixa i metzinera. La cacera de bruixes a Catalunya
El dissabte vaig treure el cap a l'exposició del Museu d'Història de Catalunya. Aquesta exposició reuneix més d'un centenar de peces (la majoria d'elles textos i documents originals a partir del S.XIII). Es tracta d’una mostra singular i pionera al nostre país, ja que és la primera gran exposició que aborda la temàtica de la cacera de bruixes de forma tan àmplia.Si us interessa ampliar informació entreu al web del Museu d'HIstòria de Catalunya.
21 de febrer, 2007
el GUILLE ens ha vingut a PARLAR DE BRUIXES
Com ja sabeu aquest curs estem treballant la cantata escrita per Ricard Gimeno i Jesús Nieto. Doncs per anar fent boca i anar sabent cada vegada més coses sobre el tema ens va visitar UN EXPERT EN BRUIXES. Els dies 13 i 14 de febrer el Guille va venir a veure els alumnes de 4t a 6è i ens va fer una xerrada de bruixes molt interessant. Ens va parlar de l'Edat Mitjana, de qui eren les bruixes i de moltíssimes més coses que ens van interessar molt. De fet, deu ser que, aquest any, estem ben emBRUIXAts! Gràcies Guille
Subscriure's a:
Missatges (Atom)


