Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Escola Vilada. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Escola Vilada. Mostrar tots els missatges

15 de maig, 2018

CRÒNICA ROMANA


Tornant de les vacances de Setmana Santa vam arribar a l'escola sense esperar trobar-nos en aquest embolic.

Al pati hi havia restes d'un campament romà i un missatge en llatí que deia: Si ho llegiu, ajudeu-nos.

De seguida vam començar a fer-nos les pròpies conclusions, ja que a Vilada hi havia un tros dels pantalons de l'Obèlix, i a Borredà unes ales de l'Astèrix, els dos personatges dels còmics de René Goscinny i l'Albert Uderzo. Havíem, doncs, de començar a investigar i descobrir qui era que necessitava la nostra ajuda.

Però, per on començar?

A l'escola teníem molts llibres, revistes i còmics relacionats amb els romans i amb l'Astèrix i l'Obèlix. Primer ens feia falta saber qui eren i d'on venien.

Qui eren els romans?

Des de la seva situació en el mapa, amb la fundació de Roma i la llegenda de Ròmul i Rem i veient tot el territori que van conquerir, passant per la Gàl·lia, el poble de l'Astèrix i l'Obèlix.
Vam descobrir que els romans es podien situar a la línia del temps, durant l'anomenada Edat Antiga. També, que van copiar moltes coses dels grecs, sobretot els Déus.

I a mitja investigació vam anar de colònies a Tamarit, al costat de l'antiga Tarraco Romana!

Què bé que ens va anar poder visitar els llocs per on va viure la civilització romana fa tants anys, i veure els edifícis que van construir i per què els feien servir. Vam entendre com era la societat romana, quins estaments la composaven i quin era el seu mòde de vida, passant pels esclaus i fins als diferents emperadors que hi va haver.

Quan vam tornar, vam seguir investigant, vam veure que tenien uns costums força peculiars; des de la celebració de banquets fins a la lluita de gladiadors i les curses de quàdrigues.
De sobte, un dia, ens van fer arribar un missatge de veu; l'Astèrix i l'Obèlix estaven tancats amb en Panoràmix, i se'ls hi havia acabat la poció màgica. Necessitaven ajuda, però els romans ens en tenien alguna de preparada pel divendres 4 de maig. Segons ens deien, estaven preparant una sèrie de proves que hauríem de passar.

Quins nervis! Quina il·lusió i quina emoció! Quin tipus de proves ens tenien preparades? Potser volien lluitar amb nosaltres? Potser podríem despistar-los i alliberar als presoners quan no se n'adonessin? I si no les passavem les proves?

Ens havíem de preparar...

Així que vam anar per feina i ens vam posar a investigar i a aprofundir encara més sobre els romans, els seus costums i la seva cultura. Vam veure com era una ciutat romana; vam poder caminar-hi virtualment amb les tablets i posar-nos en situació pels carrers de la Tarraco romana que havíem visitat de colònies; vam analitzar les construccions i les seves característiques arquitectòniques, vam construir aqüeductes que canalitzaven l'aigua fins a la ciutat, domus i insules romanes, circs, amfiteatres, temples.... Descobrint la importància de l'arc per sostenir les edificacions i veient les distàncies que recorrien les quàdrigues al circ; tot això, mentre llegíem i veiem els còmics i la pel·lícula de l'Astèrix i l'Obèlix.

D'ells també en vam aprendre molt. Van ser un poble que es va resistir a ser conquerit pels romans. Amb la unió de tot el poble i amb l'ajut de la poció màgica de'n Panoràmix eren imparables i els hi feien malapassades als soldats romans.

I va arribar el 4 de maig.

A l'escola ens hi havien deixat alguna pista, una pancarta que ens donava la benvinguda a Roma. I, un romà, ens va informar que havíem de trobar les claus que obrien les cel·les on eren tancats els presoners. Ho vam fer en petits grups que ja venien donats dins d'un sobre i, a l'entrar a les termes, ens van tancar amb clau. No podíem sortir d'allà si no trobavem la clau!

Per sort, dins la sala hi havia moltes pistes que, relacionades entre elles, ens donaven un codi per obrir la caixa forta on hi havia la clau. I, per sort, totes les pistes tenien a veure amb els romans; hi havia combinacions de números romans, edificis com el Colisseu, aqüeductes, temples... Hi havia proves escrites amb lletres antigues i també ens vam haver de vestir com romans!!!

Va ser molt emocionant i, el millor de tot, va ser que entre tots, ajudant-nos els uns als altres, vam aconseguir resoldre les proves, trobar el codi que obria la caixa forta, agafar la clau i sortir d'allà!

Més tard, el romà es va tornar a posar en contacte amb nosaltres. Com ens havia promès, va alliberar als presoners i, sabeu què? Doncs que va provar la poció màgica i, quan va notar els seus efectes, va marxar darrere els gals per veure si n'hi donaven una mica més!

Com ens va dir l'Astèrix, estan bojos aquests romans!

Com que estavem tant contents, a Borredà vam celebrar-ho amb una festa romana!
Podeu veure les fotos de tota l'aventura clicant a la següent imatge.


 romans


06 d’octubre, 2017

LLAR D'INFANTS A BORREDÀ

LLAR D'INFANTS RURAL

La setmana passada vam ser notícia al diari ja que aquest any a Borredà hem obert la Llar d'infants rural, dins de la mateixa escola i compartint espais i estones amb la resta d'alumnes de l'escola. 

Aquest projecte ja es va començar l'any passat a l'escola de Vilada, que aquest any ha començat el curs amb tres alumnes, igual que a Borredà i amb properes incorporacions al llarg del curs. 

Si voleu saber-ne més, només heu de clicar la imatge!

 LLAR D'INFANTS RURAL

19 de setembre, 2017

DIA DE LA FRUITA

A LA NOSTRA ESCOLA MENGEM FRUITA!


Com cada any, la ZER Berguedà Centre participa al Pla de consum de fruita a les escoles. Això suposa que cada dimecres per esmorzar, els alumnes de Vilada i de Borredà porten una peça de fruita!

A part de menjar-la, els nens i nenes de la ZER fan un recull setmanal del consum de fruita que fa cadascú i, trimestralment, es fa un recompte i un treball estadístic per veure quina fruita té més èxit i quants alumnes mengen fruita els dimecres!

Recordeu que demà és dimecres!

Així que ja ho sabeu, tothom a portar fruita!



25 d’abril, 2017

PROJECTE EDAT MITJANA

JA PODEU VEURE LES FOTOS DE LA FESTA DE L'EDAT MITJANA DE L'ESCOLA DE VILADA, CLIQUEU SOBRE LA IMATGE I LES PODREU VEURE TOTES! 



 PROJECTE EDAT MITJANA


20 d’abril, 2017

Mannequin Challenge de l'Edat Mitjana



El dia 7 d'abril vam celebrar una diada commemorant l'Edat Mitjana! Aquí podeu veure'n un petit tast, aviat penjarem les fotos d'aquell dia aquí al Bloc de la ZER! 

Esperem que us agradi!








21 de febrer, 2017

CASA NOSTRA, CASA VOSTRA


CASA NOSTRA, CASA VOSTRA

El 14 de febrer a Vilada també vam fer actes a favor de l'acollida dels refugiats a casa nostra. 

Els alumnes de la classe dels grans van llegir fragments de vivències de nens i nenes que s'han trobat en situacions molt complicades per poder sobreviure, i després vam cantar la cançó País Blanc. 

Aquí podeu veure algunes imatges del que vam fer. 













13 de setembre, 2016

UN NOU CURS QUE COMENÇA AMB IL·LUSIÓ

Benvinguts i benvingudes al nou curs que tot just comença!!
Aquest curs esperem que estigui ple d'aventures, experiències i somriures!!







02 de març, 2016

COLÒNIES A LES OBAGUES

Hem fet un recull de les fotografies que vam fer durant les colònies. Si cliqueu la imatge podreu veure-les i descarregar-les.
https://drive.google.com/folderview?id=0B7B6_OiWSuFRaEsxc3VhbFFRN1k&usp=sharing

26 de gener, 2016

DISSENYANT DISFRESSES

S'apropa Carnestoltes i hem començat a pensar com ens disfressarem. Mireu quines fotografies més divertides que hem fet!



12 de novembre, 2015

FEM NOMS AMB PLASTILINA

Els petits de Vilada juguem a fer noms amb uns motlles nous de lletres i amb plastilina. És molt divertit!





05 d’octubre, 2015

Els xics ens movem!

Avui els petits de Vilada hem començat la setmana treballant la motricitat. Treball manipulatiu i treball corporal. Mireu què bé que ens ho passem!!













12 de maig, 2015

TROBADA INTERGENERACIONAL

L'escola de Vilada ha participat a la Trobada intergeneracional a la Creu de Roset.

Avui feia un dia magnífic per fer la caminada fins a la Creu. Hem sortit de l'Escola cap a la plaça de l'Església. Allà ens hem trobat amb altres caminadors i tots junts hem pujat fins a la Creu de Roset. 
Ha estat una passejada tranquil·la. Hem esmorzat, hem menjat coca amb xocolata i ens han regalat el panet. Segur que serà boníssim!





25 d’abril, 2015

SANT JORDI 2015

Mireu quin drac va aparèixer a l'Escola de Vilada!!
Treia foc pels queixals!











Nosaltres li vam fer una rosa vermella ben bonica!

21 d’abril, 2015

Us volem convidar a ...

Mercat de productes  artesans    
        ART i MANS                       COOPERATIVA     
Escola Serra de Picamill
VILADA


Dijous, 23 d’abril de 10h a 13h,
al costat de la farmàcia

Us hi esperem!

14 d’abril, 2015

27 de març, 2015

BONA PASQUA!

LA MONA

Els nens i nenes de l'Escola de Vilada han treballat el Projecte de la Xocolata i com a cloenda han fet una Mona de Pasqua. Han aprofitat el tema del Projecte interdisciplinari "LES AVENTURES D'EN TINTIN" com a inspiració.
Han tingut la sort de comptar amb l'ajuda d'un mestre xocolater, l'Adam Tubau pare de l'escola, per l'elaboració. 
Només els queda assaborir-la. Segur que ens fa dentetes a totes i a tots, oi?





Bona feina!!