Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Contes. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Contes. Mostrar tots els missatges

22 d’abril, 2017

PER SANT JORDI: CONTES!!!

ENS AGRADA ESCRIURE I FER-HO EN PARELLA

Hem escrit contes per parelles, les mateixes que fem servir per la lectura en parella. Ens ho hem passat molt bé!
Ho hem presentat en forma de power point.
Llegiu, llegiu... ja ens direu què en penseu.


Escola de Borredà


Hecho con Padlet

04 de juny, 2014

EL PEIX IRISAT

Els nens i nenes de la classe dels petits de l'escola de Vilada hem treballat bona part del curs el conte de "El Peix Irisat". Per acabar aquest treball hem creat un video explicant-vos el conte.
Esperem que us agradi!


08 d’abril, 2011

Lectura del conte: Estimat Greenpeace

La Inara ens llegeix "Estimat Greenpeace". Un conte explicat a través de la correspondència entre una nena que troba una balena a l'estany de casa i demana consell a l'ONG Greenpeace.

01 d’abril, 2011

Lectura del conte: Avi, tu saps fer això?

L'Andreea ens llegeix un conte escrit per Eve Bunting i il·lustrat per Leuyen Pham. Una bonica historia d’una avi Teixó al qual el seu net repta contínuament a fer coses que l’avi per la seva edat ja no pot fer, però aquest li mostra altres habilitats que al net li poden ser de molta ajuda en la seva vida.
Recordeu, els avis són savis.

30 de març, 2011

03 de març, 2009

...conte acabat.

Aquí us deixem els darrers contes:

El conte "Les tres taronges de la visa" l'han llegit L'Alba i la Loïda.


Ara toca "El molinet màgic" que l'han llegit en Youssef i en Sergi.


I per acabar us presentem "Història de Tabalet" llegit per la Laia i la Fatima.

02 de març, 2009

Conte contat...

A l'escola de La Valldan ja fa temps que treballem l'aprenentatge entre iguals, nosaltres en diem l'activitat de padrins i fillols, però també hi ha filloles i padrines.

Aquest curs estem treballant el conte. Per començar cada parella ha llegit un conte popular i l'ha reescrit. El resultat han estat uns contes que volem compartir amb tots vosaltres. Els hem llegit en veu alta i els hem gravat, així també hem practicat la lectura expressiva i els més petits han pogut aprendre dels més grans, o ha estat a l'inrevés? Ara no us ho sabria dir.

Esperem que els pogueu escoltar a la classe o a casa i que us agradin força.

El primer es titula "El tresor del Cadí" i l'han llegit el Ramon, l'Alba i l'Anna.



El segon es diu "El vestit nou de l'emperador" llegit per la Francina i la Maria.


Ara li toca a "Epaminondes", llegit pel Bryan, la Roser i l'Ivan.


Per acabar, demà publicarem els quatre que queden, us deixem "En Pere sense por" que l'han llegit la Queralt i el Bilal.

28 de gener, 2009

Hi havia una vegada....

... una petita escola que treballava l'aprenentatge entre iguals. Ja sabeu que a l'escola de La Valldan treballem una hora setmanal l'activitat de padrins, o sigui l'aprenentatge entre alumnes de diferents edats i nivells, sent els mateixos alumnes els que porten els pes del seu propi aprenentatge.

Aquest any estem treballant el conte. cada parella de padrins i fillols ha de llegir i reescriure un conte popular, i després escriure un conte inventat per ells. Del grup que jo m'encarrego han sortit uns quant contes que volem compartir amb vosaltres. Es tracta de poder escoltar com cada parella de fillols i padrins llegeix la reescriptura que han fet del seu conte popular.



Avui comencem pel conte d' En Pere sense por. El llegeixen la Queralt de sisè i en Bilal de tercer.

18 de gener, 2009

Una mà de contes

Descobreix el web de "Una mà de contes". És un recull de contes d'arreu del món, en vídeo. Pots buscar contes per títol, per autor, per tècnica utilitzada, per orígen geogràfic...
És una bona manera de passar una estona junts amb la família veient contes explicats de manera diferent. Segur que us agradarà i repetireu.
Alguns dels contes que hi ha són:
El cagarro Asgrúnal

10 d’octubre, 2008

Un conte per pensar.

La classe d'ètica de la CEIP Serra de Picamill estem treballant els valors a través de diferents contes i textos.
Vàrem llegir un conte molt interessant que ens va agradar molt i el volem compartir amb vosaltres.

Construir ponts enlloc de tanques
No fa gaire temps, dos germans que vivien en granges contigües van tenir problemes. Va ser el primer conflicte seriós que tenien en 40 anys de treballar junts, compartint maquinària i intercanviant collites i béns en forma contínua.
Aquesta llarga i 
beneficiosa col·laboració va acabar de sobte. Va començar amb un petit malentès i va anar creixent fins a arribar a ser una gran diferència entre ells, fins que va explotar en un intercanvi de paraules amargues seguit de setmanes de silenci.
Un matí algú va trucar a la porta d’en Lluís. En obrir la porta, va trobar un home amb eines de fuster. "Estic buscant feina per uns dies", va dir el foraster, " i potser vostè necessita algunes petites reparacions aquí a 
la seva granja i jo puc ajudar-lo".
"Sí", va dir el germà gran, "tinc un treball per a vostè. Miri a l’altre costat del rierol aquella granja, allà hi viu el meu veí, bé, de fet és el meu germà petit. La setmana passada hi havia un bell prat entre nosaltres i ell va prendre el seu buldòzer i va desviar el llit del rierol i el va fer passar entre les dues granges, perquè quedés clara la distància entre nosaltres.
Ell va fer això, potser per a enfurir-me, però jo n’hi vull fer una de més grossa. Veu vostè aquella pila de troncs al costat del graner? Vull que construeixi una tanca, una tanca de dos metres d’alt. No vull veure’l mai més."
El fuster li va dir: "Crec que comprenc la situació. Mostri’m on estan els claus i la pala per a fer els clots dels pals i
 li lliuraré un treball que el deixarà satisfet."
El germà gran va ajudar al fuster a reunir tots els materials i va deixar la granja per la resta del dia per a anar a comprar provisions al poble. El fuster va treballar de valent tot el dia mesurant, tallant, clavant.
Al capvespre, quan el granger va tornar, el fuster just havia acabat el seu treball. El granger va quedar amb els ulls completament oberts. No hi havia cap tanca de dos metres!
En el seu lloc hi havia un pont, un pont que unia les dues granges a través del rierol! - Era una fina peça d’art, fins i tot amb passamans.
En aquest moment, el veí, el seu germà petit, va venir des de la seva granja i abraçant el seu germà li va dir: "Ets un gran amic, mira que construir aquest pont preciós després de tot el que he fet i he dit!".
Estaven en plena reconciliació els dos germans, quan van veure que el fuster prenia les seves eines.
"No, espera!", li va dir el germà gran. "Queda’t uns quants dies. Tinc molts projectes per a tu".
"M’agradaria quedar-me", va dir el fuster, "però tinc molts ponts per construir".

De què creieu que tracta el conte?
Esperem que us agradi!!

Classe d'ètica Serra de Picamill