COM VOLEM QUE SIGUI LA NOSTRA CLASSE?
En començar el curs i entrar a la classe ens vam trobar totes les taules retirades, arrambades a la paret; al mig, les cadires fent rotllana. Per parlar i escoltar anava bé però per treballar...no ens acabava d'agradar gaire.
Llavors l'Assumpta ens va proposar que fóssim nosaltres mateixos els que dissenyéssim la classe.
Per fer-ho primer vam prendre mides de la classe comptant les rajoles. Cada rajola feia 30 cm i vam multiplicar el nombre de rajoles per 30cm, ens va sortir 660 cm d'amplada i 645 cm de llargada que són 6,60m d'amplada i 6,45 m de llargada, el que vol dir que la nostra classe quasi és quadrada.
Llavors vam decidir com ho representaríem. El curs passat havíem treballat l'escala dels mapes i plànols però no ens en recordàvem gaire. Així és que ho vam tornar a repassar entre tots. Vam anar provant quina escala volíem fer servir: 1m: 1cm era massa petit, 1m :2cm, també,...al final vam decidir 1m: 4cm i ho vam calcular multiplicant els m per 4 i el que ens sortia eren els cm que havien de fer les parets de la classe. Després ho vam dibuixar amb el regle procurant que ens sortissin els angles rectes.
Per fer els mobles de la classe en vam prendre la mida de les taules, que en tenim 14, de la taula de la mestra i de les tres taules grans que tenim per ordinadors i els llibres que fem servir. També vam prendre la mida dels armaris. Com en el cas de la classe vam calcular la mida multiplicant per 4. Les taules petites fan 50 cm per 60 cm (o 0,50m per 0,60m), la de la mestra 0,70 m per 1,20 m i les més grans 0,75m per 1,40m. Així és que ho vam calcular a escala i ho vam dibuixar en paper de color: les taules en verd i els armaris en salmó. Un cop calculat i dibuixat ho vam retallar.
Ara ja teníem totes les peces del trencaclosques i havíem de fer una proposta que vam presentar a la classe.
Cada nen va fer el seu disseny i el divendres, a l'assemblea, el vam presentar a tothom.
Abans, però, havíem decidit quins criteris volíem tenir en compte:
- estar agrupats
- tenir els mobles arraconats
- tenir espai de circulació lliure per permetre els desplaçaments amb facilitat
- que tot fos còmode i accessible
Al final, després de parlar-ne entre tots, vam acordar fer servir coses de diferents projectes i vam redistribuir la classe. L'Iu, que no havia pogut fer el seu disseny, va acabar dissenyant el que ara tenim.
El treball va ser molt xulo i ens va agradar molt.
Ara la classe està dissenyada com es veu en aquests plànol, encara que no hi hem posat el armaris al dibuix...
A la segona setmana l'Assumpta ens va demanar que calculéssim els espais: quina superfície tenia la classe, quin espai estava ocupat per mobles (taules i armaris) i quin espai quedava lliure.
Com que el curs passat ho havíem treballat amb la Marina, pel projecte pati, ens va ser molt fàcil: les figures eren rectangulars i en sabíem les mides reals, així és que vam calcular multiplicant l'amplada per la llargada i el que ens sortia eren m2 o cm2. També vam calcular l'espai que quedava lliure, que posat d'aquesta manera és molt gran.
Per calcular l'espai ocupat vam sumar totes les superfícies de les taules i els armaris, per saber l'espai lliure vam calcular la superfície de l'aula (que fa 42,570 m2) i li vam restar l'espai ocupat. Ara tenim espai per a fer l'assemblea sense moure res més que les cadires.
Aquí teniu alguns dels càlculs que hem fet i com ho hem explicat perquè volem recordar com es fa.
Ah! la principal dificultat és que hem hagut de treballar amb decimals: sumar, restar i multiplicar decimals. Els de 6è ja ho havíem fet el curs passat i els de 4t han fet servir la calculadora o els hem ajudat. Però ho fan molt bé!
Classe dels grans
Escola de Borredà
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada